Vyučujem Základy daňového systém, Daňový systém, Simulačný tréning riadiacich činností v technológiách, Účtovníctvo v priemyselných podnikoch, Finančnú gramotnosť, Finančný trh a podnikové financie, Laboratórium riadenia technologických procesov.
Študenti získajú vedomosti a zručnosti z finančnej gramotnosti, ktoré im pomôžu vybrať si správny bankový produkt, porozumieť fungovaniu bankového systému a financiám. Naučia sa orientovať na finančnom trhu a budú vedieť vysvetliť základné pojmy z oblasti podnikových financií a financovania podniku. Spoznajú základné finančné výkazy podniku a budú poznať časovú hodnotu peňazí. Na počítačovej simulácii si vyskúšajú riadiť podnik a realizovať základné manažérske rozhodnutia a uspieť tak v konkurenčnom boji v simulovanom trhovom prostredí. Budú vedieť teoreticky opísať ale najmä prakticky využiť poznatky z oblastí daní a účtovníctva. Zoznámia sa s daňovo sústavou Slovenskej republiky a získajú základné znalosti z účtovníctva. Na praktických príkladoch si precvičia vyplnenie a podanie daňového priznania a budú schopný si zúčtovať daň sami bez využitia externého účtovníka.
V rámci svojej vedeckej a odbornej činnosti sa venujem financiám, účtovníctvu, moderným finančným nástrojom, ako napríklad kryptomenám, a investíciám.
Je v praxi užitočné mať okrem technického aj ekonomicko-manažérske vzdelanie?
Študenti technického zamerania majú pomerne vysokú úspešnosť na trhu práce. Ich zmýšľanie sa mierne líši od zmýšľania ich kolegov z humanitných smerom. Na našom oddelení pôsobia pedagógovia, ktorí si uvedomujú predispozície študentov uvažovať logicky a technicky. Výuka ekonomicko-manažérskych predmetov je preto prispôsobená pre technikov a študenti majú jedinečnú možnosť rozšíriť si svoje vedomosti v ekonomickej a manažérskej oblasti. Podľa svojich vlastných skúseností môžem garantovať, že získanie aj ekonomicko-manažérskeho vzdelania môže len pozitívne ovplyvniť budúcu kariéru študentov. V praxi sú vysoko žiadaní pracovníci, ktorí dokážu uvažovať technicky aj ekonomicky. Každý proces alebo činnosť, ktorej budete v budúcnosti súčasťou, má svoje náklady a výnosy. Dokázať ich riadiť je preto cennou výhodou, ktorú využijete nielen v pracovnom ale aj súkromnom živote.
Vyučujem základy finančnej gramotnosti a podnikové financie.
Študenti sa naučia orientovať v oblasti financií, zistia, aké produkty z finančných služieb môžu využívať, ako si založia bankový účet, vybavia úver, ako správne investovať, čo sú cenné papiere, načo slúžia a ako funguje poistenie. Taktiež si budú vedieť produkty porovnať a vybrať si ten najvhodnejší z hľadiska poplatkov či výnosu. Tiež sa naučia základné princípy fungovania dôchodkového systému, I. a II. a III. Pilier, ktorého súčasťou už určite ako pracujúci či podnikatelia budú.
V rámci svojej vedeckej a odbornej činnosti sa venujem oblasti vzdelávania študentov technických škôl v oblasti ekonomiky a manažmentu.
Je v praxi užitočné mať okrem technického aj ekonomicko-manažérske vzdelanie?
Študenti technických smerov sú vzdelaní a vyznajú sa vo svojom odpore, avšak je dôležité sa vedieť vyznať vo finančných produktoch, ktoré budú dennodenne využívať. Vzhľadom k tomu, že finančné vzdelávanie budú mať počas štúdia na škole, nebude to toľko zaťažujúce ako popri zamestnaní, resp. podnikaní. Získať takéto vzdelanie a povedomie o finančnom svete a jeho službách môžu pomocou ponúkaných predmetov, ktoré sú upravované podľa požiadaviek praxe a hlavne nie sú potrebné dodatočné finančné zdroje na toto vzdelávanie vynaložené z ich strany.
Pre bakalárske študijné programy participujem na výučbe predmetu: Základy práva, pre inžinierske študijné programy vyučujem predmety: Matematické modely v rozhodovaní, Strategické riadenie v technológiách, Podnikové hospodárstvo. Ide o predmety so zameraním sa na riadenie priemyselných podnikov, riadenie výrobných procesov a základov poznatkov z oblasti logistiky.
Študenti získajú základné vedomosti z oblasti riadenia výrobných (či už potravinárskych alebo chemických) podnikov a taktiež dostanú základy z práva, legislatívnej oblasti a z oblasti zásobovacej, výrobnej a distribučnej logistiky.
V rámci svojej vedeckej a odbornej činnosti sa venujem oblasti vzdelávania študentov technických škôl v oblasti ekonomiky a manažmentu. Som členkou projektu KEGA: „Inovácia výučby ekonomických a manažérskych predmetov na FCHPT STU“.
Cieľom štúdia na FCHPT je získať aj tzv. mäkké zručností, aby si študent už počas bakalárskeho alebo inžinierskeho štúdia mal možnosť aktívne spoluvytvárať svoj odborný a vedomostný profil, ktorý zodpovedá aktuálnym požiadavkám praxe a po ukončení vysokoškolského štúdia mu umožní dosiahnuť lepšie postavenie na trhu práce. A preto je žiaduce, aby si študent okrem odborných, chemických, technických a technologických predmetov vybral aj predmety ekonomického zamerania a získal tak základné, praxou požadované, ekonomické znalosti, manažérske zručnosti a legislatívne poznatky, ktoré využije po ukončení štúdia v praxi, hlavne ak sa bude musieť vyrovnať s problémami riadenia a hospodárenia nielen technologických procesov.
Vyučujem marketing, environmentálne manažérstvo, etika a etiketa manažéra, filozofia, komunikačné zručnosti, sociológiu a sociálna komunikácia, marketing v priemyselných podnikoch
Študenti na marketingu a marketingu priemyslových podnikoch nadobudnú základné zručnosti z tejto oblasti so zameraním na virálny marketing, marketing na sociálnych sieťach, budovanie brendu a rebrending. Environmentálne manažérstvo je zamerané na implementáciu environmentálnych kompetencií a princípov do manažmentu špeciálne do personálneho marketingu. Etika je chrbtovou kosťou fungovania firmy, ktorá formuje vnútorné a vonkajšie pravidlá zamestnanosti a komunikácie s dodávateľmi firmy. Študent sa naučí tvoriť etický kódex firmy a dokumenty ku kvalite vo firme. Etiketa je spôsob komunikácia a vystupovania s partnermi v jednaní a vzájomnej komunikácii na čo nadväzujú komunikačné zručnosti ktoré nadobudne študent v osobnom tréningu a v rôznych simulovaných situáciách. Sociológia a sociálna komunikácia je predmetom, ktorý poskytne informácie o štruktúre spoločnosti a o štruktúre firmy, stratifikácia a tvorba rol v spoločnosti so zameraním na analýzu trhu, vyhľadávanie dodávateľov, zákazníkov a odberateľov. Filozofia ponúka na spoznanie základné princípy myslenia a metodológie vedy. Je základnou disciplínou, ktorá vytvára podmienky pre úspešné myslenie (kritické myslenie) a vedeckú prácu.
Moje zameranie je multikultúrne a interdisciplinárne. Hľadám princípy a možnosti aplikácie humanitných vied do vied ekonomických a manažmentu. Zameriavam sa na personálny manažment, neuromarketing a virálny marketing, environmentálnu problematiku a jej aplikáciu do praxe. Inovácie, ich tvorbu a aplikáciu do praxe. Ťažiskom je etika v praxi a v podnikaní, aplikácia princípov do vzťahov a kvality podniku. Som členom Európskej akadémie vied a umení v Salzburgu v oblasti spoločenských vied kde sú zaradené ekonomika manažment.
Je v praxi užitočné mať okrem technického aj ekonomicko-manažérske vzdelanie?
Doba v ktorej žijeme vyžaduje mnohé rozvinuté osobné kompetencie okrem vedomostí. Vyžaduje si to trh práce, ale aj naša budúcnosť, ktorá je spojená s potrebou flexibility, schopnosti správne analyzovať situáciu a kriticky myslieť so schopnosťou prispôsobiť sa k aktuálnej situácii a správne reagovať. Vzdelanie je tak základ a študijné programy spojené s ekonomicko-manažérským vzdelaním ponúkajú absolventovi STU rozšírené vedomosti o novú oblasť, ktorá je na trhu práce veľmi vyhľadávaná a cenená. Nové kompetencie, ktoré ho zvýhodňujú na trhu práce, ale aj v zamestnaní. Výhodou je, že v tom istom čase získajú vedomosti z dvoch odborov. Prečo nemať odvahu vedieť viac a byť lepší ako ostaní?
V pedagogickej činnosti pôsobím viac ako 20 rokov a je zameraná na podnikové potreby a to financie, finančnú analýzu, kalkulácie, cenotvorbu, daňovníctvo, audit, oceňovanie podnikov, riadenie malých a stredných podnikov, čerpanie fondov EU. Pedagogická činnosť je úzko spätá s výskumnou činnosťou.
Študenti sa naučia orientovať v oblasti na podnikové potreby a to financie, finančnú analýzu, kalkulácie, cenotvorbu, daňovníctva, auditu, oceňovania podnikov, riadenia malých a stredných podnikov, čerpania fondov EU.
Výskumná činnosť je naviazaná na potreby praxe a je orientovaná na:
Je v praxi užitočné mať okrem technického aj ekonomicko-manažérske vzdelanie?
Áno je užitočné pre prax mať okrem technického aj ekonomicko-manažérske vzdelanie, pretože študenti sú dobre vzdelaní v technických odboroch a práve ekonomicko-manažérske vzdelanie, ktoré im poskytujeme na FCHPT im umožní byť úspešným manažérom v praxi.
Vyučujem základy finančnej gramotnosti, podnikové financie, simulačný tréning v technológiách, finančný trh. Ide o zameranie na finančnú oblasť, bankovníctvo, oblasť cenných papierov.
Študenti sa naučia orientovať v oblasti bankovníctva, ako si vybrať vhodný úver, ako zvoliť najnižšie poplatky za bankový účet, ako správne investovať, čo sú cenné papiere, načo slúžia, ako funguje poistenie. Tiež sa naučia základné princípy fungovania dôchodkového systému, I. a II. Pilier, ktorého súčasťou už určite ako pracujúci či podnikatelia budú.
V rámci svojej vedeckej a odbornej činnosti sa venujem oblasti vzdelávania študentov technických škôl v oblasti ekonomiky a manažmentu. Načo slúži aj projekt Kega – Inovácia výučby ekonomických a manažérskych predmetov na FCHPT STU, ktorý som získala a na ktorom spolu so svojim kolektívom pracujem. jeho súčasťou je aj táto platforma, ktorú mate k dispozícii.
Je v praxi užitočné mať okrem technického aj ekonomicko-manažérske vzdelanie?
Študenti technických smerov sú značne erudovaný vo svojom odbore avšak prax požaduje aj určité základné ekonomické vedomosti. Mali by si uvedomiť, že majú túto možnosť počas štúdia, ktorá ich natoľko nezaťaží, ako keď už budú pracovať. Získať tieto vedomosti môžu pomocou ponúkaných predmetov, ktoré sú upravované podľa požiadaviek praxe a hlavne nie sú potrebné dodatočné finančné zdroje na toto vzdelávanie vynaložené z ich strany. Tak prečo to nevyužiť?